Digital Strategi

Digital strategi

Digital strategi är implementering och analys av affärsstrategi på ett digitalt plan - vilken lösning är den optimala och när?

Digital strategi är ett ”buzzword” som många nu för tiden definierar exempelvis som en del av en webbupplevelse. Det är delvis sant men digital strategi handlar om så mycket mer - det handlar om att välja rätt väg vid rätt tillfälle.

När man står inför en utmaning behöver man fråga sig: 
  • När är det rätt att välja det specifika CMS-systemet?
  • När är det rätt att använda det specifika CRM-systemet?
  • Bör vi bygga något skräddarsytt och hur ska det i så fall appliceras?
  • Vilken webblösning är rätt för vilket tillfälle och vilken målbild?
  • Hur ska vi digitalt lösa vår utmaning på bästa sätt?

 

Vad är syftet?

Vad är syftet och vad kommer det leda till - vad sparar det för tid och för vem, hur skulle det kunna utföras och vilken är bäst väg framåt för att nå ett så effektivt resultat som möjligt?

DevCore har arbetat som digitala strateger i mer än 10 år där vi har valt att rekommendera lösningar som vi känner är rätt för rätt tillfälle och syfte. Det har resulterat i att vi nu har en fauna av olika produkter (Episerver, Umbraco, SharePoint och Salesforce) som vi tycker fyller, eller har möjlighet att med rätt tänk och UX, att fylla alla de behov och mål som du som kund behöver. I vissa fall behöver man såklart bygga skräddarsydda lösningar, men vi försöker att leva efter devisen ”uppfinn inte hjulet på nytt”.

 

En digital strategi

En digital strategi kan handla om att organisationen har problem med information internt, har problem med att få ut sin information externt eller sälja sina produkter eller tjänster digitalt. Det kan likaså förstås handla om att ni behöver effektivisera era affärsprocesser för att genom ny teknik få ut mesta möjliga av era medarbetare och/eller kunder.

 

DevCores approach är enkel

Digital strategi kräver förståelse för kunden och förståelse för vad som är möjligt med teknik. Det behövs ett bollplank och idéspruta för att titta på hur ett system eller en lösning ska lösa affärsstrategi, idéer och utmaningar digitalt och det behövs framför allt erfarenhet av olika typer av kunder, utmaningar och situationer.

 

DevCore har lång erfarenhet av digital strategi med affären i fokus - behöver du hjälp?

Kontakta oss idag!

“Det som gör DevCore till en fantastisk partner till oss är deras servicekänsla, flexibilitet, snabbhet och förmåga att veta vad, och hur, vi vill ha det. Deras stöd och breda kompetens skapar trygghet för oss som organisation.”

Omdöme från en kund :)

Senaste kundcase

Modern användarportal i Umbraco CMS för ledande medicintekniskt företag

Kunden behövde en modern och mer användarvänlig användarportal, där deras kunder enkelt kan hantera information och hitta relevanta resurser. Den befintliga plattformen behövde ersättas med en framtidssäker lösning i...

DevCore hjälper bolag med effektiva lösningar på utmaningar i Salesforce CRM

Flera av de företag som kontaktar oss för att bli våra kunder, i olika företagsstorlekar och branscher, har delat liknande utmaningar när det kommer till att utnyttja hela potentialen av Salesforce CRM. Bolag står inför hinder som...

Förvaltning och vidareutveckling av Dynamics 365 CRM för transportbolag

Ett svenskt bolag inom transport- och maskintjänster har valt DevCore som långsiktig partner för förvaltning, löpande support och vidareutveckling av sin Microsoft Dynamics 365 CRM-plattform. Samarbetet inleddes med en

Ny integration mellan Business Central och Dynamics 365 CRM

DevCore integrerar Business Central med Dynamics 365 CRM åt bolag i skönhetsbranschen DevCore har framgångsrikt genomfört en integration mellan Business Central och Dynamics 365 CRM för ett stort svenskt företag inom skönhets- och hälsobranschen. Företaget, som fokuserar på grossistförsäljning av medicintekniska produkter samt erbjuder hudvårdstjänster, behövde en pålitlig lösning för att synkronisera sina system efter övergången från On-premise till Cloud-miljö. Från egen server till molnet: Dynamics Sales och Business Central Vid övergången från On-premise (egen server) till Dynamics 365 CRM i en Cloud-miljö uppstod behovet av att synkronisera Dynamics Sales med Business Central. Målet var att hantera leads och opportunities effektivt i Dynamics Sales och skicka dem vidare som order till Business Central. Dessutom behövde kunddata, kontakter, användare, produkter och priser synkroniseras, där Business Central fungerar som "master". Anpassad lösning med Custom Extension och Azure DevCore byggde en Custom Extension i "AL" för Business Central, vilket möjliggjorde synkronisering av custom-fält mellan systemen, något som standardlösningar inte erbjuder. Vi säkerställde också rättigheterna via Azure, vilket krävdes för att integrationen skulle fungera smidigt. DevCore löser problem där andra misslyckats Trots tidigare försök av både kundens CRM-byrå och Microsofts egen support att lösa integrationsproblemet, var det DevCore som till slut lyckades. Vår expertis inom Microsoft Dynamics 365 CRM gjorde att vi kunde leverera en lösning som överträffade kundens förväntningar. Framgångsrikt CRM-projekt med nöjd kund Projektet avslutades framgångsrikt och kunden uttryckte stor uppskattning för DevCores närvaro och service under hela processen. Vi ser fram emot möjligheten till mer framtida samarbete. Från kris till kontroll - DevCore tar över Dynamics 365 för skönhetsjätte   Söker du hjälp med systemintegrationer eller CRM?Vi är specialister på CRM-utveckling och integrationer. Oavsett företagets storlek kan vi erbjuda skräddarsydda och prisvärda CRM-lösningar som passar dina behov.Kontakta oss idag

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser