-
IT Consultants
0 +
-
IT Certifications
0 +
-
Successful IT Projects
0 +
Welcome to DevCore - Your IT Partner in Stockholm
Since the start in 2000, we have helped companies solve complex technical challenges, and run successful IT projects. DevCore is an established IT consulting company in Stockholm with over 60 IT specialists.
We offer a wide range of services, from system development, CRM and web to IT operation and support. We are here to support your business, regardless of whether you need a comprehensive approach to large projects, ongoing support or a quick fix.
What we do, and how we can help you
We understand that every business has unique needs, and our goal is to be a reliable partner that helps you achieve your business goals through smart IT solutions.
We work according to an agile methodology and can either take over existing IT projects or start completely new ones - always with a focus on creating value for your business.
Do you need help?
We are happy to answer all kinds of questions that you might have.
Contact us - and a specialist will contact you promptly.
Contact us today!
We support your business with
System Development
We build customized applications, reports and system integrations between systems. Data analysis. Back office solutions. Upgrades. App development. Windows, Linux.
Web Development
Optimizing your web, web applications, design, analytics tools. Solutions that meet your needs. CMS, Umbraco, Episerver/Optimizely, Concrete5, WordPress, Joomla, etc.
CRM and Business Systems
Analysis, implementation, further development and support of systems such as Salesforce and Microsoft Dynamics 365. SuperOffice. ERP.
Intranets and Document Management
Available and effective solutions with SharePoint, Teams and Microsoft Office 365. We also build our own solutions.
IT Operation and Support
Stable operation, hosting, security and network management for a flexible and secure IT environment.
"I wanted to let you know how happy we are with the developers at DevCore. They are all great to work with. Not only are they talented developers, they contribute beyond what we ask for by making recommendations and being agile.”
Review from a client :)
The people behind DevCore
At DevCore, it's the people who make the difference. Our IT consultants are not only experts in their fields - they are also committed and keen people who work closely with you to ensure that you get the best possible results.
All our employees speak both Swedish and English. We believe in transparency, collaboration and building long-term relationships with our customers - while having fun along the way!
Client Cases
Förvaltning och vidareutveckling av Dynamics 365 CRM för transportbolag
Ett svenskt bolag inom transport- och maskintjänster har valt DevCore som långsiktig partner för förvaltning, löpande support och vidareutveckling av sin Microsoft Dynamics 365 CRM-plattform. Samarbetet inleddes med en
Modern och skalbar webbplats för employer branding i Optimizely CMS
Den femte sajten vi byggt för en stor svensk branschorganisation på deras Optimizely-plattform. Målet var att skapa en modern, skalbar och användarvänlig webbplats som stärker organisationens varumärke och underlättar rekrytering av rätt...
Dynamics CRM implementation, design och utbildning
DevCore har implementerat, designat, strukturerat och utbildat en internationell kund i Microsoft Dynamic CRM. Allt från uppsättning till anpassning efter kundens unika behov, till utbildning av...
Komplett Salesforce-lösning och integrationer för organisation inom upphovsrätt
Genom ett nära samarbete med vår kund inom kollektiv hantering av upphovsrätt har DevCore byggt och lanserat en omfattande Salesforce-lösning. Med integrationer, automatiseringar och ett specialanpassat subscription management-system har vi skapat en flexibel och effektiv plattform som underlättar kundens vardag.
Avvikelse- och riskhanteringssystem för företag inom maskin- och industriprodukter
DevCore har implementerat ett nytt avvikelsesystem, åt ett svenskt företag inom maskin- och industriprodukter. Avvikelsesystemet är en SharePoint-applikation och kan användas via intranätet, Teams och med Microsoft 365. Support ingår om det skulle behövas, och självkl...
DevCore hjälper bolag med effektiva lösningar på utmaningar i Salesforce CRM
Varför bolag hör av sig till oss om att Salesforce inte lever upp till deras förväntningar Flera av de företag som kontaktar oss för att bli våra kunder, i olika företagsstorlekar och branscher, har delat liknande utmaningar när det kommer till att utnyttja hela potentialen av Salesforce CRM. Bolag står inför hinder som ineffektiva säljprocesser, bristande integrationer, komplicerade anpassningar och en kundservice som inte möter moderna krav. För dessa bolag saknas ofta rätt Salesforce-support och förståelse för att de ska vara helt nöjda med sitt CRM. Få ut den fulla potentialen där Salesforce är en motor för tillväxt och effektivitet Med DevCores hjälp går det att övervinna dessa utmaningar och omvandla Salesforce-system till en kraftfull motor för tillväxt och effektivitet. Här delar vi ett samlat kundcase baserat på våra erfarenheter från att hjälpa flera företag inom både B2B och B2C med deras Salesforce-implementationer. Några exempel på CRM-problem hos företag Komplexitet och förvirring kring Salesforce-anpassningarDessa företag upplever att Salesforce är svårt att anpassa efter deras specifika behov, vilket skapar frustration och slöseri med tid. De har verktygen, men vet inte hur de ska optimera systemet för att få ut det bästa av det.Säljavdelningen saknar verktyg för att effektivisera arbetetAtt optimera säljprocesser är avgörande, men många kunder hade tidigare svårt att automatisera och effektivisera sina flöden för att nå full potential.Bristande kundservice och ingen självbetjäning för kunderFöretag vill erbjuda sina kunder självbetjäningsportaler och enkel kommunikation via sociala medier som Facebook och LinkedIn. Innan vi hjälpte dem fanns det ofta en brist på integrationer och smidiga lösningar för detta.Intern kommunikation och synlighet i data saknasMånga upplevde svårigheter med internkommunikation och datadriven insikt. Det fanns en önskan om att förbättra hur avdelningar kommunicerade och hur de kunde använda sin data mer strategiskt. Salesforce-lösningarna vi erbjöd företagen För att möta dessa utmaningar skräddarsyr vi ofta lösningar för dessa kunder, med målet att ge dem full kontroll över Salesforce och dess funktioner, exempel på lösningar: Salesforce-integrationer och anpassningarVi hjälpte dessa kunder att anpassa systemet efter deras verksamhet, att integrera Salesforce med befintliga affärssystem, Outlook eller Gmail, samt att bygga egna appar. Detta förbättrade både användarupplevelsen och effektiviteten.Optimering av säljprocesser via Salesforce Sales Cloud och CPQGenom att automatisera säljflöden kunde våra kunder öka sin försäljning och arbeta smartare med prissättning, vilket ledde till bättre resultat.Förbättrad kundservice med Salesforce Service Cloud och Experience Cloud (f.d. Communities)Vi skapade självserviceportaler och integrerade sociala medier för att erbjuda en bättre kundupplevelse. Kunder kunde snabbt få tillgång till information och lösa problem själva, vilket avlastade supportteam och ökade kundnöjdheten.Marketing Automation med Marketing Cloud Account Engagement (f.d. Pardot):Genom att implementera automatiserade marknadsföringsflöden hjälpte vi våra kunder att skapa mer personaliserad kommunikation och stärka sina kundrelationer. Vad hände sedan? Resultatet! Efter våra insatser upplevde företagen en tydlig förbättring, i både deras interna processer och kundkommunikation: Effektivare arbetsflödenGenom automatisering och smarta integrationer sparade företagen både tid och resurser.Bättre kundupplevelseMed självbetjäningsportaler och förbättrad kundservice kunde företagen erbjuda snabbare och smidigare service till sina kunder.Förbättrad försäljning och lönsamhetDe optimerade säljprocesserna och automatiserade prissättningarna bidrog till ökad försäljning och bättre lönsamhet.Ökad intern kommunikation och samarbeteTack vare integrationer och verktyg som Microsoft Teams, Slack (Chatter) kunde team arbeta mer effektivt tillsammans. Salesforce - ett arbetsverktyg ni inte kan leva utan Vi hjälper bolag (som ditt?) att verkligen utnyttja Salesforce till sin fulla potential. Från ett krångligt system till ett effektivt och smidigt arbetsverktyg som ni inte kan leva utan. Vill ni också optimera er Salesforce-lösning?Vi på DevCore har över 20 års erfarenhet av att hjälpa företag att anpassa och maximera Salesforce. Oavsett vilken utmaning ni står inför, har vi lösningen som passar just er. Kontakta oss idag och ta nästa steg på er Salesforce-resa!Kontakta oss idag!