Otroligt viktigt med analys av Salesforce-kunder
DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny
DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny region/avdelning/bolag i nuvarande Salesforce Org, när ingen tydlig plan för vidareutveckling finns och när Salesforce inte används i sin fulla potential, och när andra externa verktyg som outlook/excel används i stor utsträckning.
Vi föreslår även analyser när kunden inte har en tydlig roadmap/to-do lista, inför ett samarbete där vi är ny leverantör och för att höja ett företags inblick i vad Salesforce erbjuder och kan lösa utan komplexa anpassningar.
Vad består då våra analyser av?
Körning med hjälp av färdiga analysverktyg, t ex:
- Salesforce Optimizer
Lightning Readiness Report
Individuella intervjuer med stake holders, power users och system administratörer
Vi håller workshops med avdelnings-representanter och ibland VD
En teknisk analys av organisationen där konsulten går igenom:
- Databasschema
- Säljprocesser
- Leadprocesser
- Supportprocesser
- Integrationer
- Egna anpassningar
Rapport lämnas med förslag på:
-
Hur man ersätter egna anpassningar med redan inbyggda Salesforce-funktioner
Användande av standard-objekt som passar bättre för syftet än custom objects
Hur rapportering kan effektiviseras efter standardisering/normalisering av implementationen
Tips på appar från AppExchange och/eller anpassningar som DevCore brukar göra åt kunder
DevCore är mycket erfarna och kompetenta Salesforce-partners sedan lång tid tillbaka. Vi hjälper er med tips på hur man reducerar kostnader, förbättrar effektiviteten, minskar risken, vi analyserar och automatiserar, för att ni skall kunna använda Salesforce på rätt sätt.
Vill ni veta mer om hur ni kan förbättra er användning av Salesforce?
Är ni nyfikna på att veta mer om vad Salesforce och DevCore kan göra för er?
Maila info@devcore.se eller ring +46 8 24 40 30
More news and tips
Tillgänglig webbplats – DevCore hjälper statligt bolag att bli mer inkluderande
Tillgänglighet på webben är inte bara en skyldighet för offentliga aktörer, utan också en nyckel till en bättre användarupplevelse för alla. På DevCore stöttar vi våra kunder med att skapa tillgängliga och användarvänliga webbplatser. Här kan du läsa om hur vi hjälpte ett statligt bolag att optimera navigeringen, förbättra designen och säkerställa att deras webbplats uppfyller WCAG 2.1 AA-standarden – och hur vi kan hjälpa er med liknande behov.
To the newsNytt uppdrag: diariesystem för effektiv hantering av tiotusentals ärenden
Vi på DevCore är stolta över att ha fått förtroendet att utveckla ett kraftfullt och användarvänligt diariesystem för en av Sveriges statliga myndigheter. När offentlig sektor digitaliseras ökar behovet av moderna, skalbara lösningar för att hantera stora mängder data och dokumentation. Det här systemet ska hantera minst 40 000 ärenden och 150 000 dokument per år – en omfattning som ställer höga krav på både prestanda och säkerhet.
To the newsMustascherna växte – och våra bidrag till Prostatacancerförbundet likaså
November är över för i år, men kampen mot prostatacancer fortsätter. Hos oss fick mustascherna gro – och varje mustasch blev en insats för livet.
To the news