Otroligt viktigt med analys av Salesforce-kunder
DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny
DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny region/avdelning/bolag i nuvarande Salesforce Org, när ingen tydlig plan för vidareutveckling finns och när Salesforce inte används i sin fulla potential, och när andra externa verktyg som outlook/excel används i stor utsträckning.
Vi föreslår även analyser när kunden inte har en tydlig roadmap/to-do lista, inför ett samarbete där vi är ny leverantör och för att höja ett företags inblick i vad Salesforce erbjuder och kan lösa utan komplexa anpassningar.
Vad består då våra analyser av?
Körning med hjälp av färdiga analysverktyg, t ex:
- Salesforce Optimizer
Lightning Readiness Report
Individuella intervjuer med stake holders, power users och system administratörer
Vi håller workshops med avdelnings-representanter och ibland VD
En teknisk analys av organisationen där konsulten går igenom:
- Databasschema
- Säljprocesser
- Leadprocesser
- Supportprocesser
- Integrationer
- Egna anpassningar
Rapport lämnas med förslag på:
-
Hur man ersätter egna anpassningar med redan inbyggda Salesforce-funktioner
Användande av standard-objekt som passar bättre för syftet än custom objects
Hur rapportering kan effektiviseras efter standardisering/normalisering av implementationen
Tips på appar från AppExchange och/eller anpassningar som DevCore brukar göra åt kunder
DevCore är mycket erfarna och kompetenta Salesforce-partners sedan lång tid tillbaka. Vi hjälper er med tips på hur man reducerar kostnader, förbättrar effektiviteten, minskar risken, vi analyserar och automatiserar, för att ni skall kunna använda Salesforce på rätt sätt.
Vill ni veta mer om hur ni kan förbättra er användning av Salesforce?
Är ni nyfikna på att veta mer om vad Salesforce och DevCore kan göra för er?
Maila info@devcore.se eller ring +46 8 24 40 30
More news and tips
Från kris till kontroll - DevCore tar över Dynamics 365 för skönhetsjätte
En ledande distributör inom skönhetsprodukter stod inför ett stort problem. Deras Microsoft Dynamics 365 CRM-system, hade blivit ett hinder snarare än en tillgång. Efter att ha sagt upp sitt tidigare samarbete på grund av missnöje, vände de sig till oss på DevCore för att snabbt ta över och lösa både akuta och långsiktiga problem.
Read moreVad gör oss unika? - Våra medarbetares insikter om DevCore
Vi brukar säga att vi är mer än bara ett IT-konsultbolag. För att fånga vad som gör oss unika genomförde vi en anonym undersökning bland våra medarbetare. Resultatet? Svar som både överraskade, inspirerade – och som fick oss att skratta.
Read moreTre SharePoint-appar vi själva använder och hur de hjälper vår verksamhet
Vi utvecklar och bygger SharePoint-appar och lösningar för företag i alla storlekar och branscher. Många av dessa appar använder vi också i vår egen verksamhet. Här listar vi tre appar som vi själva använder och berättar om hur de hjälper oss att spara tid, minimera fel och förbättra våra processer.
Read more