DevCore ordnar ny VPN-tjänst för globalt MedTech-bolag
Ett globalt Medtech-bolag hörde av sig till oss med problemet att de hade svårt att få in försäljningsrapporter från sina säljare i Kina. Bolaget i fråga tillverkar och säljer apparatur för medicinsk behandling och har försäljningskontor över hela världen.
Vi ställde frågan: Varför kör ni inte processen i Salesforce? Vi fick då svaret att Salesforce var för långsamt!
DevCore tog sig an uppgiften att hjälpa kunden genom att undersöka problemet. Vi började med att intervjua VD och personer på nyckelroller. Vi fick reda på att servern som de använder står i Europa medan Kina sitter bakom en massiv brandvägg - vilket resulterar i otroligt långa svarstider. Rutinen var att säljarna utbytte Excel-ark mellan Kina- och Europakontoren för att sedan manuellt lägga in all data i bland annat Salesforce CRM. Det kom även fram att säljarna i Kina satt i ett externt system och registrerade samtal och ordrar.
Efter utförd analys tog DevCore kontakt med China Telecom och bad dem ta fram en offert på en VPN-tjänst som skulle kunna kringgå brandväggsproblemet, vilket China Telecom återkom med.
DevCore utförde Proof of Concept, där vi testade hypotesen och säkerställde effektivitet och funktion. Lösningen gav snabbare svarstider mot Salesforce-servrar i Europa. Svarstiderna gick ned från två minuter till två sekunder!
Den nya VPN-tjänsten kunde således erbjudas och börja användas direkt av kund och försäljningschefen med flera slipper framöver att mata in data manuellt i flera dagar per månad.
Behöver ni också hjälp med att snabba på processer?
Vill ni öka er försäljning? Erbjuda bättre service? Få större kundkännedom?
Tveka inte att höra av dig till oss på info@devcore.se eller ring kontoret på 08-24 40 30
More news and tips

Vi hjälper fler företag i mars - här är listan med nya uppdrag!
Mars har varit en fullspäckad månad med nya samarbeten och spännande projekt. Vi fortsätter att hjälpa företag med smartare lösningar inom IT-support, webbutveckling, SharePoint, Salesforce, hosting och systemförvaltning. Här är en sammanställning av nya uppdrag från mars:
To the news
Välkommen Alexander – ny utvecklare i vårt Salesforce-team!
Vi fortsätter att växa inom Salesforce och CRM och välkomnar nu Alexander till teamet! Med flera Salesforce-certifieringar och en bakgrund inom .NET ser han fram emot att hjälpa företag att optimera sina CRM-lösningar. Läs mer om Alexander och hur vi kan stötta er med Salesforce.
To the news
Vi hjälper fler företag i februari - här är listan med nya uppdrag
Vi fortsätter att hjälpa företag att effektivisera och förbättra sina digitala arbetsmiljöer! Under februari har vi fått in nya uppdrag inom SharePoint, Microsoft 365, avtalshantering och IT-säkerhet. Här är en sammanställning:
To the news