Nytt avtal: Förstudie om Salesforce CRM som lösning för mediehus

Målet med förstudien är att säkerställa att Salesforce CRM kan ersätta kundens egenbyggda CRM för kundhantering, subscription management, marketing automation och att kunna hantera, förbättra och effektivisera organisation, system, marknadsaktiviteter och rapportering.

Kunden i detta case är ett framstående svenskt mediehus, som håller beslutsfattare inom juridik uppdaterade och erbjuder utbildning samt främjar kompetensutveckling i juridikbranschen.

DevCore har fått i uppdrag att säkerställa möjligheten att migrera kundens egenbyggda CRM-system till Salesforce CRM. Salesforce CRM ska optimera och effektivisera kundens organisation genom kundhantering, kundregister, abonnemangshantering, marketing automation, marknadsaktiviteter, rapportering och säljstöd.

I detta uppdrag utgår vi främst från rapporter för att minimera belastning på säljledning och säljare med workshops och dylikt, men även för att säkerställa behov med fakta.

Vårt främsta mål med denna förstudie är att säkerställa att migrering till Salesforce kommer att resultera i en smidig och effektiv hantering av organisation, system, marknadsaktiviteter och rapportering. Vi strävar efter att identifiera möjligheter till förbättringar och effektiviseringar som kommer att hjälpa vår kund att nå sina affärsmål.

Med vår expertis och djupa förståelse för Salesforce-plattformen samt som Salesforce-partner och som Salesforce-konsulter, genomför vi en noggrann analys av befintliga system och processer.

Hur en förstudie för företagstillväxt kan gå till:
  • Ta reda på de problem (pain points) som ni har med nuvarande system.
  • Genomgång av era säljrapporter samt vilka datakällor och fält som används.
  • Mappning och kontroll av vilka fält och vilka data som kommer att behövas för att kunna arbeta optimalt.
  • Genomgång av processer för leads och opportunities samt ge slutsatser från rapportgenomgångar.
  • Granska vad ni saknar idag och vad ni behöver för rapporter framåt.
  • Genomgång av krav för olika avdelningar.
  • Integrationer. Vilka externa system behöver integreras mot Salesforce?
  • Migrering. Projektplan, genomförandeplan och estimat.
  • Kostnader för genomförande, vi estimerar total uppskattad tid för arbetet.

 

Vill du ha hjälp att ta din verksamhet till nya höjder och maximera er potential med CRM? 


Vi hjälper dig att skapa en framgångsrik strategi för kundhantering och marknadsbehov.


Kontakta oss

More news and tips

Tillgänglig webbplats – DevCore hjälper statligt bolag att bli mer inkluderande

Tillgänglighet på webben är inte bara en skyldighet för offentliga aktörer, utan också en nyckel till en bättre användarupplevelse för alla. På DevCore stöttar vi våra kunder med att skapa tillgängliga och användarvänliga webbplatser. Här kan du läsa om hur vi hjälpte ett statligt bolag att optimera navigeringen, förbättra designen och säkerställa att deras webbplats uppfyller WCAG 2.1 AA-standarden – och hur vi kan hjälpa er med liknande behov.

To the news

Nytt uppdrag: diariesystem för effektiv hantering av tiotusentals ärenden

Vi på DevCore är stolta över att ha fått förtroendet att utveckla ett kraftfullt och användarvänligt diariesystem för en av Sveriges statliga myndigheter. När offentlig sektor digitaliseras ökar behovet av moderna, skalbara lösningar för att hantera stora mängder data och dokumentation. Det här systemet ska hantera minst 40 000 ärenden och 150 000 dokument per år – en omfattning som ställer höga krav på både prestanda och säkerhet.

To the news

Mustascherna växte – och våra bidrag till Prostatacancerförbundet likaså

November är över för i år, men kampen mot prostatacancer fortsätter. Hos oss fick mustascherna gro – och varje mustasch blev en insats för livet.

To the news

Contact us. We'll help you.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser