Nytt avtal: Förstudie om Salesforce CRM som lösning för mediehus

Målet med förstudien är att säkerställa att Salesforce CRM kan ersätta kundens egenbyggda CRM för kundhantering, subscription management, marketing automation och att kunna hantera, förbättra och effektivisera organisation, system, marknadsaktiviteter och rapportering.

Kunden i detta case är ett framstående svenskt mediehus, som håller beslutsfattare inom juridik uppdaterade och erbjuder utbildning samt främjar kompetensutveckling i juridikbranschen.

DevCore har fått i uppdrag att säkerställa möjligheten att migrera kundens egenbyggda CRM-system till Salesforce CRM. Salesforce CRM ska optimera och effektivisera kundens organisation genom kundhantering, kundregister, abonnemangshantering, marketing automation, marknadsaktiviteter, rapportering och säljstöd.

I detta uppdrag utgår vi främst från rapporter för att minimera belastning på säljledning och säljare med workshops och dylikt, men även för att säkerställa behov med fakta.

Vårt främsta mål med denna förstudie är att säkerställa att migrering till Salesforce kommer att resultera i en smidig och effektiv hantering av organisation, system, marknadsaktiviteter och rapportering. Vi strävar efter att identifiera möjligheter till förbättringar och effektiviseringar som kommer att hjälpa vår kund att nå sina affärsmål.

Med vår expertis och djupa förståelse för Salesforce-plattformen samt som Salesforce-partner och som Salesforce-konsulter, genomför vi en noggrann analys av befintliga system och processer.

Hur en förstudie för företagstillväxt kan gå till:
  • Ta reda på de problem (pain points) som ni har med nuvarande system.
  • Genomgång av era säljrapporter samt vilka datakällor och fält som används.
  • Mappning och kontroll av vilka fält och vilka data som kommer att behövas för att kunna arbeta optimalt.
  • Genomgång av processer för leads och opportunities samt ge slutsatser från rapportgenomgångar.
  • Granska vad ni saknar idag och vad ni behöver för rapporter framåt.
  • Genomgång av krav för olika avdelningar.
  • Integrationer. Vilka externa system behöver integreras mot Salesforce?
  • Migrering. Projektplan, genomförandeplan och estimat.
  • Kostnader för genomförande, vi estimerar total uppskattad tid för arbetet.

 

Vill du ha hjälp att ta din verksamhet till nya höjder och maximera er potential med CRM? 


Vi hjälper dig att skapa en framgångsrik strategi för kundhantering och marknadsbehov.


Kontakta oss

More news and tips

Från kris till kontroll - DevCore tar över Dynamics 365 för skönhetsjätte

En ledande distributör inom skönhetsprodukter stod inför ett stort problem. Deras Microsoft Dynamics 365 CRM-system, hade blivit ett hinder snarare än en tillgång. Efter att ha sagt upp sitt tidigare samarbete på grund av missnöje, vände de sig till oss på DevCore för att snabbt ta över och lösa både akuta och långsiktiga problem.

Read more

Vad gör oss unika? - Våra medarbetares insikter om DevCore

Vi brukar säga att vi är mer än bara ett IT-konsultbolag. För att fånga vad som gör oss unika genomförde vi en anonym undersökning bland våra medarbetare. Resultatet? Svar som både överraskade, inspirerade – och som fick oss att skratta.

Read more

Tre SharePoint-appar vi själva använder och hur de hjälper vår verksamhet

Vi utvecklar och bygger SharePoint-appar och lösningar för företag i alla storlekar och branscher. Många av dessa appar använder vi också i vår egen verksamhet. Här listar vi tre appar som vi själva använder och berättar om hur de hjälper oss att spara tid, minimera fel och förbättra våra processer.

Read more

Contact us. We'll help you.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser