5 sätt som CRM-system löser dina företagsproblem

Är du nyfiken på hur CRM-system löser ditt företags utvecklings- & tillväxtproblem? Vi skrev tidigare om vilka utmaningar våra kunder har haft som bromsat deras tillväxt och utveckling, innan användandet av ett Customer Relationship Management-system. Här kommer istället fem lösningar på de vanligaste problemen.

Här är fem lösningar (på de vanligaste problemen) som både Microsoft Dynamics 365 men även Salesforce CRM ger din verksamhet:

1. Sammanfogad kunddata: både Dynamics 365 och Salesforce integrerar data från olika kontaktpunkter (de interaktioner som sker mellan verksamheten och kunden, under hela kundresan) och erbjuder en komplett vy av kunden. Äntligen är pusslet (som vi refererade till här) ihoplagt, så att man kan se helheten.
2. Automatiserade arbetsflöden: CRM-systemet automatiserar rutinmässiga och tidskrävande uppgifter som frigör säljteamet så att de istället kan fokusera på det de gör bäst - att sälja.
3. Förbättrad kundservice: Med lättillgänglig kundinformation kan kundsupport, kundtjänstpersonal och helpdesk erbjuda mer personlig och effektiv service till alla sina kunder.
4. Åtkomst var som helst: Det molnbaserade systemet säkerställer att anställda kan komma åt data var som helst, vilket gör affärsverksamheten helt mobil med smidig åtkomst även på språng.
5. Datastyrd marknadsföring: Systemet hjälper till med att segmentera kunder och ger analyser för att fatta välgrundade marknadsbeslut, i rätt tid. Man behöver inte famla i blindo, utan det blir enkelt att se var ni ska satsa framåt.

Läs om fem vanliga problem, som företag har innan ett CRM-system är på plats.

 

Är du nyfiken på CRM?

Använder ni ett CRM-system idag som inte fungerar som ni tänkt er?
Ett system behöver sättas upp och struktureras rätt för att fungera optimalt.

Vi är CRM-specialister på både Dynamics & Salesforce.

Vi svarar gärna på dina funderingar.

Kontakta oss

More news and tips

Tillgänglig webbplats – DevCore hjälper statligt bolag att bli mer inkluderande

Tillgänglighet på webben är inte bara en skyldighet för offentliga aktörer, utan också en nyckel till en bättre användarupplevelse för alla. På DevCore stöttar vi våra kunder med att skapa tillgängliga och användarvänliga webbplatser. Här kan du läsa om hur vi hjälpte ett statligt bolag att optimera navigeringen, förbättra designen och säkerställa att deras webbplats uppfyller WCAG 2.1 AA-standarden – och hur vi kan hjälpa er med liknande behov.

To the news

Nytt uppdrag: diariesystem för effektiv hantering av tiotusentals ärenden

Vi på DevCore är stolta över att ha fått förtroendet att utveckla ett kraftfullt och användarvänligt diariesystem för en av Sveriges statliga myndigheter. När offentlig sektor digitaliseras ökar behovet av moderna, skalbara lösningar för att hantera stora mängder data och dokumentation. Det här systemet ska hantera minst 40 000 ärenden och 150 000 dokument per år – en omfattning som ställer höga krav på både prestanda och säkerhet.

To the news

Mustascherna växte – och våra bidrag till Prostatacancerförbundet likaså

November är över för i år, men kampen mot prostatacancer fortsätter. Hos oss fick mustascherna gro – och varje mustasch blev en insats för livet.

To the news

Contact us. We'll help you.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser