Spara tid genom att automatisera era rapporter - se dem direkt i Salesforce

På ett möte med en kund inom elmaterielsbranschen, kom det fram att de varje månad la många arbetstimmar på att manuellt sammanställa olika typer av försäljningsstatistik, och sedan skicka ut dem till olika personer inom företaget. Här berättar vi hur de med en enkel lösning istället sparar in denna tid.

 

Från excel till automatisering - optimerad försäljningsstatistik

Kunden i fråga är en ledande nordisk elektroniktillverkare som varje månad får in försäljningsrapporter från olika återförsäljare runt om i norden. Rapporterna sammanställdes i excel av en medarbetare som sedan manuellt behövde ta ut adekvat information för olika områden, exempelvis försäljningsstatistik på olika orter, och sedan mejla ut informationen till ett flertal olika personer på bolaget. Detta tog många timmar varje månad.

Från ett vanligt problem för kunden till en enkel lösning

Vi fick reda på ovan problem av en händelse, på ett möte där vi diskuterade deras Salesforce CRM-utveckling. Vi insåg att detta är ju något som vi enkelt kan lösa med Tableau - en visuell analysplattform för att visualisera data. Tableau hjälper även till att avslöja mönster för analys inom business intelligence, vilket gör datan mer begriplig.

“Det är alltid kul att med enkla medel göra väldigt stor nytta för våra kunder. I detta fall har vi sparat in många arbetstimmar för en kund”
/ Carl, projektledare på DevCore.

Visualisera dina nyckeltal med Tableau

Med Tableau ansluter du enkelt en eller flera datakällor, som ERP, CRM, Excel, med mera. Gruppera och visa upp rapporter eller grafer över viktiga nyckeltal. Detta kan sedan enkelt visas upp i Salesforce, helt utan integrationer. Läs mer om Tableau och kundens lösning här.

 

Är du nyfiken på hur du kan automatisera dataanalys och rapportering i Salesforce eller i något annat system?

Vi har lång erfarenhet av Salesforce, CRM, integrationer och rapporter. Vårt Salesforce-team står redo att hjälp dig!

Kontakta oss idag!

More news and tips

Från kris till kontroll - DevCore tar över Dynamics 365 för skönhetsjätte

En ledande distributör inom skönhetsprodukter stod inför ett stort problem. Deras Microsoft Dynamics 365 CRM-system, hade blivit ett hinder snarare än en tillgång. Efter att ha sagt upp sitt tidigare samarbete på grund av missnöje, vände de sig till oss på DevCore för att snabbt ta över och lösa både akuta och långsiktiga problem.

Read more

Vad gör oss unika? - Våra medarbetares insikter om DevCore

Vi brukar säga att vi är mer än bara ett IT-konsultbolag. För att fånga vad som gör oss unika genomförde vi en anonym undersökning bland våra medarbetare. Resultatet? Svar som både överraskade, inspirerade – och som fick oss att skratta.

Read more

Tre SharePoint-appar vi själva använder och hur de hjälper vår verksamhet

Vi utvecklar och bygger SharePoint-appar och lösningar för företag i alla storlekar och branscher. Många av dessa appar använder vi också i vår egen verksamhet. Här listar vi tre appar som vi själva använder och berättar om hur de hjälper oss att spara tid, minimera fel och förbättra våra processer.

Read more

Contact us. We'll help you.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser