Optimering av kunds arbetsätt och processer med Salesforce CRM

Kunden ville först byta ut sitt Salesforce CRM – vi hjälpte då istället till att få ut fulla värdet av kundens tidigare investering. Chansen kom till oss att ge deras organisation nytt liv och implementera bättre arbetssätt och processer.

Uppdraget innebar primärt att i första fasen lägga största delen av fokuset på att analysera och förbättra deras komplicerade säljprocess. Allt ifrån hur leads skulle komma in till hur de skulle kvalificeras, säkerställa bra och användbar data, valideringar och approval-processer. Ett steg i att validera data i Salesforce var också att installera vår egenbyggda Bisnode-app (DnB).

Vi hade först workshops tillsammans med VD och IT-chef för att få en överblick av deras processer för att sedan djupdyka i dessa processer tillsammans med säljchefer för de olika geografiska områdena.

Vi på DevCore hade två Salesforce-utvecklare med i projektet med ledning av vår projektledare och vår sälj och management-konsult. Vi utbildade kundens slutanvändare och super users i det nya arbetssättet och hanteringen av CRM-systemet.

Slutresultatet blev en stor positiv förändring för kunden, det innebar ett snabbare system, tydligare steg i processer, valideringar som sparar tid längre fram. Lättare att genom rapporter få en tydlig blick i vart de vinner och förlorar sina kunder, så att de kan ta bättre beslut om hur verksamheten skall utvecklas framåt.

 

Behöver du hjälp med Salesforce?

Vi är utvecklare och CRM-specialister.

Kontakta oss

 

System:
CRM, Salesforce, Bisnode-applikation.

Här kan du läsa mer om uppdraget.

Relaterade kundcase

Helhetslösning för att uppfylla tillgänglighetskrav på webben för statligt bolag

Tillgänglighet för alla användare: Det statliga bolaget är en av våra långvariga kunder. Som en offentlig aktör med en bred målgrupp hade de ett tydligt behov av att förbättra tillgängligheten och användarupplevelsen på sin webbplats. Deras mål var att säkerställa att webbplatsen inte bara mötte lagkrav utan också...

Läs mer

Komplett Salesforce-lösning och integrationer för organisation inom upphovsrätt

Genom ett nära samarbete med vår kund inom kollektiv hantering av upphovsrätt har DevCore byggt och lanserat en omfattande Salesforce-lösning. Med integrationer, automatiseringar och ett specialanpassat subscription management-system har vi skapat en flexibel och effektiv plattform som underlättar kundens vardag.

Läs mer

DevCore hjälper bolag med effektiva lösningar på utmaningar i Salesforce CRM

  Varför bolag hör av sig till oss om att Salesforce inte lever upp till deras förväntningar Flera av de företag som kon...

Läs mer

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser