Otroligt viktigt med analys av Salesforce-kunder
DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny
DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny region/avdelning/bolag i nuvarande Salesforce Org, när ingen tydlig plan för vidareutveckling finns och när Salesforce inte används i sin fulla potential, och när andra externa verktyg som outlook/excel används i stor utsträckning.
Vi föreslår även analyser när kunden inte har en tydlig roadmap/to-do lista, inför ett samarbete där vi är ny leverantör och för att höja ett företags inblick i vad Salesforce erbjuder och kan lösa utan komplexa anpassningar.
Vad består då våra analyser av?
Körning med hjälp av färdiga analysverktyg, t ex:
- Salesforce Optimizer
Lightning Readiness Report
Individuella intervjuer med stake holders, power users och system administratörer
Vi håller workshops med avdelnings-representanter och ibland VD
En teknisk analys av organisationen där konsulten går igenom:
- Databasschema
- Säljprocesser
- Leadprocesser
- Supportprocesser
- Integrationer
- Egna anpassningar
Rapport lämnas med förslag på:
-
Hur man ersätter egna anpassningar med redan inbyggda Salesforce-funktioner
Användande av standard-objekt som passar bättre för syftet än custom objects
Hur rapportering kan effektiviseras efter standardisering/normalisering av implementationen
Tips på appar från AppExchange och/eller anpassningar som DevCore brukar göra åt kunder
DevCore är mycket erfarna och kompetenta Salesforce-partners sedan lång tid tillbaka. Vi hjälper er med tips på hur man reducerar kostnader, förbättrar effektiviteten, minskar risken, vi analyserar och automatiserar, för att ni skall kunna använda Salesforce på rätt sätt.
Vill ni veta mer om hur ni kan förbättra er användning av Salesforce?
Är ni nyfikna på att veta mer om vad Salesforce och DevCore kan göra för er?
Maila info@devcore.se eller ring +46 8 24 40 30
Fler nyheter & tips

Effektivare byggprojekt med rätt digitala verktyg och Umbraco CMS
En modern och tydlig webbplats är avgörande för att effektivt marknadsföra produkter och tjänster. Vi fick uppdraget att utveckla en användarvänlig Umbraco-webbplats åt en kund som erbjuder samarbetslösningar för bygg- och infrastrukturprojekt – en lösning som nu hjälper dem att nå rätt målgrupp och växa digitalt.
Till nyheten
Många företag nyttjar inte SharePoints fulla potential – gör ni?
SharePoint är en kraftfull plattform i Microsoft 365, men många företag missar dess fulla potential. Visste ni att om ni använder Teams, så använder ni redan SharePoint – men kanske utan att utnyttja alla möjligheter?
Till nyheten
Branschorganisation stärker varumärket och attraherar talanger med ny Optimizely-webb
Hur skapar man en modern och användarvänlig webbplats som både stärker varumärket och fångar rätt talanger? Det var utmaningen som en stor svensk branschorganisation stod inför – och vi på DevCore fick möjligheten att leverera en lösning anpassad för deras behov.
Till nyheten