Otroligt viktigt med analys av Salesforce-kunder

DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny

DevCore ombeds att göra analyser när Salesforce implementation och anpassningar har gjorts ad-hoc och inte enligt best practice och rekommendationer, inför integration med externt system, inför migrering av data från externt system, inför implementation av Salesforce produkt som t ex Service Cloud, Salesforce CPQ eller Pardot, inför onboarding av ny region/avdelning/bolag i nuvarande Salesforce Org, när ingen tydlig plan för vidareutveckling finns och när Salesforce inte används i sin fulla potential, och när andra externa verktyg som outlook/excel används i stor utsträckning.

Vi föreslår även analyser när kunden inte har en tydlig roadmap/to-do lista, inför ett samarbete där vi är ny leverantör och för att höja ett företags inblick i vad Salesforce erbjuder och kan lösa utan komplexa anpassningar.

Vad består då våra analyser av?

Körning med hjälp av färdiga analysverktyg, t ex:

  • Salesforce Optimizer

Lightning Readiness Report

Individuella intervjuer med stake holders, power users och system administratörer
Vi håller workshops med avdelnings-representanter och ibland VD
En teknisk analys av organisationen där konsulten går igenom:

  • Databasschema
  • Säljprocesser
  • Leadprocesser
  • Supportprocesser
  • Integrationer
  • Egna anpassningar

Rapport lämnas med förslag på:

  • Hur man ersätter egna anpassningar med redan inbyggda Salesforce-funktioner
    Användande av standard-objekt som passar bättre för syftet än custom objects
    Hur rapportering kan effektiviseras efter standardisering/normalisering av implementationen
    Tips på appar från AppExchange och/eller anpassningar som DevCore brukar göra åt kunder

DevCore är mycket erfarna och kompetenta Salesforce-partners sedan lång tid tillbaka. Vi hjälper er med tips på hur man reducerar kostnader, förbättrar effektiviteten, minskar risken, vi analyserar och automatiserar, för att ni skall kunna använda Salesforce på rätt sätt.

Vill ni veta mer om hur ni kan förbättra er användning av Salesforce?

Är ni nyfikna på att veta mer om vad Salesforce och DevCore kan göra för er?

Maila info@devcore.se eller ring +46 8 24 40 30

Läs mer om uppdrag vi har genomfört här.

Följ oss på LinkedIn

Fler nyheter & tips

Vad gör oss unika? - Våra medarbetares insikter om DevCore

Vi brukar säga att vi är mer än bara ett IT-konsultbolag. För att fånga vad som gör oss unika genomförde vi en anonym undersökning bland våra medarbetare. Resultatet? Svar som både överraskade, inspirerade – och som fick oss att skratta.

Läs mer

Tre SharePoint-appar vi själva använder och hur de hjälper vår verksamhet

Vi utvecklar och bygger SharePoint-appar och lösningar för företag i alla storlekar och branscher. Många av dessa appar använder vi också i vår egen verksamhet. Här listar vi tre appar som vi själva använder och berättar om hur de hjälper oss att spara tid, minimera fel och förbättra våra processer.

Läs mer

Att vi själva använder våra SharePoint-appar ger dig trygghet

I vårt arbete som IT-specialister använder vi flitigt de appar som vi själva har byggt och som vi erbjuder våra kunder. De används i hela vår verksamhet och i de olika teamen. SharePoint-apparna frigör resurser och tid, vilket gör att vi kan fokusera på viktigare saker än att manuellt behöva ta hand om tidskrävande administration.

Läs mer

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser