Bolag ville byta ut sitt CRM, vi såg då istället till att få ut fulla värdet av investeringen
Vår kund inom mekanik- och elektronik-industrin hade Salesforce CRM sedan tidigare men var på väg att byta ut det. Vi fick då chansen att ge deras organisation nytt liv och implementera bättre arbetssätt och processer, så att de i stället fick ut fulla värdet av sin investering och gladeligen ville fortsätta med sitt Salesforce CRM.
När vi tog oss an uppdraget innebar det primärt att i första fasen av uppdraget lägga största delen av fokuset på att analysera och förbättra deras komplicerade säljprocess. Allt ifrån hur leads skulle komma in till hur de skulle kvalificeras, säkerställa bra och användbar data, valideringar och approval-processer. Ett steg i att validera data i Salesforce var också att installera vår egenbyggda Bisnode-app (DnB).
Vi hade först workshops tillsammans med VD och IT-chef för att få en överblick av deras processer för att sedan djupdyka i dessa processer tillsammans med säljchefer för de olika geografiska områdena.
Vi på DevCore hade två Salesforce-utvecklare med i projektet med ledning av vår projektledare och vår sälj och management-konsult. Vi utbildade kundens slutanvändare och super users i det nya arbetssättet och hanteringen av CRM-systemet.
Slutresultatet blev en stor positiv förändring för kunden, det innebar ett snabbare system, tydligare steg i processer, valideringar som sparar tid längre fram. Lättare att genom rapporter få en tydlig blick i vart de vinner och förlorar sina kunder, så att de kan ta bättre beslut om hur verksamheten skall utvecklas framåt.
DevCore är fortsatt kundens Salesforce Partner och tillhandahåller förberedelser och konfiguration samt förvaltning av Salesforce CRM, för att främja och möjliggöra framgång upprätthålls även tydliga kommunikationslinjer mellan oss och kund.
Vidare med kundens Salesforce CRM arbetar vi även som Salesforce Administrative Consultant, Salesforce Business Analyst, Salesforce Developer, Salesforce Senior Developer, Salesforce Architect, som projektledare och med förvaltning & support.
Behöver du hjälp med CRM?
Fler nyheter & tips
Tillgänglig webbplats – DevCore hjälper statligt bolag att bli mer inkluderande
Tillgänglighet på webben är inte bara en skyldighet för offentliga aktörer, utan också en nyckel till en bättre användarupplevelse för alla. På DevCore stöttar vi våra kunder med att skapa tillgängliga och användarvänliga webbplatser. Här kan du läsa om hur vi hjälpte ett statligt bolag att optimera navigeringen, förbättra designen och säkerställa att deras webbplats uppfyller WCAG 2.1 AA-standarden – och hur vi kan hjälpa er med liknande behov.
Till nyhetenNytt uppdrag: diariesystem för effektiv hantering av tiotusentals ärenden
Vi på DevCore är stolta över att ha fått förtroendet att utveckla ett kraftfullt och användarvänligt diariesystem för en av Sveriges statliga myndigheter. När offentlig sektor digitaliseras ökar behovet av moderna, skalbara lösningar för att hantera stora mängder data och dokumentation. Det här systemet ska hantera minst 40 000 ärenden och 150 000 dokument per år – en omfattning som ställer höga krav på både prestanda och säkerhet.
Till nyhetenMustascherna växte – och våra bidrag till Prostatacancerförbundet likaså
November är över för i år, men kampen mot prostatacancer fortsätter. Hos oss fick mustascherna gro – och varje mustasch blev en insats för livet.
Till nyheten