Salesforce är på världsturné: vad tyckte de som var på plats i Stockholm?

Salesforce är världens största CRM och Salesforce World Tour Essentials hölls i Stockholm igår, här berättar vi mer och får reda på vad vår Teamlead Calle och projektledare Fredrik tyckte, som var på plats.

 

Salesforce är världens största CRM (Customer Relationship Management) och igår var det dags för Stockholm att ta emot Salesforce med eventet World Tour Essentials i Stockholm Waterfront Congress Centre. Salesforce själva beskriver eventet som fullspäckat med djupgående sessioner, interaktiva produktdemonstrationer, visionärt tänkande och nätverkande.

DevCore är Salesforce Partner med ett nära samarbete sedan 2011, så vi var självklart på plats för att utforska, inspireras och nätverka. Vi fångade upp vår Salesforce teamlead Calle och vår projektledare Fredrik, som var på plats, för att få reda på vad de tyckte:

 

Vad var mest minnesvärt av det som det talades om? 

- Det var intressant att höra mer om CPQ-flöden där man presenterar mer data till säljaren med exempelvis marginaler på produkter för att visa varför en Opportunity är en bra affär, meddelar Fredrik.

- Utöver Salesforce CPQ så var det extra intressant att höra mer om Subscription Management som är en del av Revenue Cloud, säger Calle.

 

Hur var stämningen? 

- På topp! utbrister Calle. - Många av våra kunder var där annars var det väldigt blandat. Kul att träffa på både kunder och partners samt branschkollegor.

Fredrik fortsätter: - Väldigt positiv stämning och högljutt som det brukar vara på konvent. 😊 Jag träffade och fick kontakt med personer som jag inte kände tidigare från Salesforce, personer relaterade till aktuella gemensamma projekt. Det var intressant och kul!

 

DevCore på Salesforce event

Letar du efter Salesforce-utvecklare?

 

Dra nytta av den senaste tekniken med CRM:

Med Salesforce Revenue Cloud kan ditt företag ta kontroll över er intäktstillväxt genom att samla funktionerna CPQ, Billing, Prenumerationshantering, Partner Relationship Management, Sales Cloud, Service Cloud och B2B Commerce.


CPQ står för Configure Price Quote (konfigurera, prissätt och offerera). CPQ är en utbyggnad som hjälper till att förenkla säljprocessen genom att den blir snabbare och mer organiserad. Säljare skall kunna lägga tid på att stänga sina affärer, CPQ ser till att tiden inte äts upp av administration som att göra offerter och skriva kontrakt.

 

 

Har du frågor om CRM?

Kontakta oss

Fler nyheter & tips

DevCore fortsätter sitt partnerskap och samarbete med Barncancerfonden

Sedan mars 2024 har DevCore varit stolt långsiktig partner till Barncancerfonden. Vi vill bidra i kampen mot barncancer – både genom ekonomiskt stöd och med vår expertis inom webbutveckling. Våra insatser fortsätter, och vi uppmuntrar fler att göra vad de kan för att alla barn ska få chansen till ett långt och friskt liv.

Läs mer

Få ut mer av ert Salesforce - värdefulla lösningar för din organisation

Har ni investerat i Salesforce, men känner att ni inte riktigt får ut allt ni kan av systemet? Många företag upplever att deras CRM kan göra mycket mer än vad de använder det till - och det finns ofta mer att hämta - som att automatisera säljprocesser, förbättra kundservice, eller integrera med verksamhetssystem. Här är några utmaningar företag stöter på, och hur vi kan lösa dem.

Läs mer

Ny IT-projektledare på DevCore - välkommen Malin!

Malin har klivit innanför dörrarna på DevCore och kommer som en frisk fläkt med erfarenhet och energi. Hon kommer stärka vårt team som IT-projektledare, främst för att stötta både kunder och konsulter inom områden som SharePoint, intranät, Microsoft 365 – men även Salesforce och CRM.

Läs mer

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser