5 sätt som CRM-system löser dina företagsproblem

Är du nyfiken på hur CRM-system löser ditt företags utvecklings- & tillväxtproblem? Vi skrev tidigare om vilka utmaningar våra kunder har haft som bromsat deras tillväxt och utveckling, innan användandet av ett Customer Relationship Management-system. Här kommer istället fem lösningar på de vanligaste problemen.

Här är fem lösningar (på de vanligaste problemen) som både Microsoft Dynamics 365 men även Salesforce CRM ger din verksamhet:

1. Sammanfogad kunddata: både Dynamics 365 och Salesforce integrerar data från olika kontaktpunkter (de interaktioner som sker mellan verksamheten och kunden, under hela kundresan) och erbjuder en komplett vy av kunden. Äntligen är pusslet (som vi refererade till här) ihoplagt, så att man kan se helheten.
2. Automatiserade arbetsflöden: CRM-systemet automatiserar rutinmässiga och tidskrävande uppgifter som frigör säljteamet så att de istället kan fokusera på det de gör bäst - att sälja.
3. Förbättrad kundservice: Med lättillgänglig kundinformation kan kundsupport, kundtjänstpersonal och helpdesk erbjuda mer personlig och effektiv service till alla sina kunder.
4. Åtkomst var som helst: Det molnbaserade systemet säkerställer att anställda kan komma åt data var som helst, vilket gör affärsverksamheten helt mobil med smidig åtkomst även på språng.
5. Datastyrd marknadsföring: Systemet hjälper till med att segmentera kunder och ger analyser för att fatta välgrundade marknadsbeslut, i rätt tid. Man behöver inte famla i blindo, utan det blir enkelt att se var ni ska satsa framåt.

Läs om fem vanliga problem, som företag har innan ett CRM-system är på plats.

 

Är du nyfiken på CRM?

Använder ni ett CRM-system idag som inte fungerar som ni tänkt er?
Ett system behöver sättas upp och struktureras rätt för att fungera optimalt.

Vi är CRM-specialister på både Dynamics & Salesforce.

Vi svarar gärna på dina funderingar.

Kontakta oss

Fler nyheter & tips

Välkommen Alexander – ny utvecklare i vårt Salesforce-team!

Vi fortsätter att växa inom Salesforce och CRM och välkomnar nu Alexander till teamet! Med flera Salesforce-certifieringar och en bakgrund inom .NET ser han fram emot att hjälpa företag att optimera sina CRM-lösningar. Läs mer om Alexander och hur vi kan stötta er med Salesforce.

Till nyheten

Vi hjälper fler företag i februari - här är listan med nya uppdrag

Vi fortsätter att hjälpa företag att effektivisera och förbättra sina digitala arbetsmiljöer! Under februari har vi fått in nya uppdrag inom SharePoint, Microsoft 365, avtalshantering och IT-säkerhet. Här är en sammanställning:

Till nyheten

Välkommen James – ny SharePoint- och Microsoft 365-specialist på DevCore

Vi välkomnar James till vårt SharePoint-team! Med fokus på intranät och digitala arbetsplatser stärker han upp vårt Microsoft 365-arbete. Läs mer om James och hur vi kan hjälpa er att få ut mer av SharePoint.

Till nyheten

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser