5 sätt som CRM-system löser dina företagsproblem

Är du nyfiken på hur CRM-system löser ditt företags utvecklings- & tillväxtproblem? Vi skrev tidigare om vilka utmaningar våra kunder har haft som bromsat deras tillväxt och utveckling, innan användandet av ett Customer Relationship Management-system. Här kommer istället fem lösningar på de vanligaste problemen.

Här är fem lösningar (på de vanligaste problemen) som både Microsoft Dynamics 365 men även Salesforce CRM ger din verksamhet:

1. Sammanfogad kunddata: både Dynamics 365 och Salesforce integrerar data från olika kontaktpunkter (de interaktioner som sker mellan verksamheten och kunden, under hela kundresan) och erbjuder en komplett vy av kunden. Äntligen är pusslet (som vi refererade till här) ihoplagt, så att man kan se helheten.
2. Automatiserade arbetsflöden: CRM-systemet automatiserar rutinmässiga och tidskrävande uppgifter som frigör säljteamet så att de istället kan fokusera på det de gör bäst - att sälja.
3. Förbättrad kundservice: Med lättillgänglig kundinformation kan kundsupport, kundtjänstpersonal och helpdesk erbjuda mer personlig och effektiv service till alla sina kunder.
4. Åtkomst var som helst: Det molnbaserade systemet säkerställer att anställda kan komma åt data var som helst, vilket gör affärsverksamheten helt mobil med smidig åtkomst även på språng.
5. Datastyrd marknadsföring: Systemet hjälper till med att segmentera kunder och ger analyser för att fatta välgrundade marknadsbeslut, i rätt tid. Man behöver inte famla i blindo, utan det blir enkelt att se var ni ska satsa framåt.

Läs om fem vanliga problem, som företag har innan ett CRM-system är på plats.

 

Är du nyfiken på CRM?

Använder ni ett CRM-system idag som inte fungerar som ni tänkt er?
Ett system behöver sättas upp och struktureras rätt för att fungera optimalt.

Vi är CRM-specialister på både Dynamics & Salesforce.

Vi svarar gärna på dina funderingar.

Kontakta oss

Fler nyheter & tips

Branschorganisation stärker varumärket och attraherar talanger med ny Optimizely-webb

Hur skapar man en modern och användarvänlig webbplats som både stärker varumärket och fångar rätt talanger? Det var utmaningen som en stor svensk branschorganisation stod inför – och vi på DevCore fick möjligheten att leverera en lösning anpassad för deras behov.

Till nyheten

Ny IT-tekniker och Microsoft 365-konsult till DevCore - välkommen Adrian!

Vi är stolta över att utöka vårt team med Adrian, en erfaren och engagerad IT-tekniker med bred kompetens inom Microsofts ekosystem och andra plattformar.

Till nyheten

Tillgänglig webbplats – DevCore hjälper statligt bolag att bli mer inkluderande

Tillgänglighet på webben är inte bara en skyldighet för offentliga aktörer, utan också en nyckel till en bättre användarupplevelse för alla. På DevCore stöttar vi våra kunder med att skapa tillgängliga och användarvänliga webbplatser. Här kan du läsa om hur vi hjälpte ett statligt bolag att optimera navigeringen, förbättra designen och säkerställa att deras webbplats uppfyller WCAG 2.1 AA-standarden – och hur vi kan hjälpa er med liknande behov.

Till nyheten

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser