5 vanliga problem företag har, som ett CRM-system löser

Här listar vi några vanliga problem som våra kunder har brottats med, men som ett Customer Relationship Management-system löser. Känner du också igen dig i något av följande problem på ditt bolag?

Våra kunder och även vi själva, har tidigare stått inför utmaningar som gjort det svårt eller omöjligt att förbättra och skapa långsiktiga kundrelationer samt vårda affärsrelationer optimalt.

Känner du igen problemen även i din organisation?

1. Datafragmentering, kunddata som hör ihop finns inte samlat: Kunddata är utspridda över olika plattformar, eller ännu värre - på papper någonstans, det går inte att få en 360-gradersvy av kunden. Som att ha ett pussel där bitarna är utspridda i flera rum.
2. Otillfredsställande försäljningsprocesser: Säljteam spenderar alldeles för mycket tid på manuella uppgifter som datainmatning i olika dokument eller system, i stället för att fokusera på att bygga relationer eller stänga affärer.
3. Bristande kundservice: Brist på kundinformation vid avgörande kontakter och kommunikation leder ofta till otillfredsställande service. Som när ditt hotell har glömt bort ditt önskemål om ett rum med havsutsikt; det är en liten detalj men med stor inverkan.
4. Begränsad mobilitet: I dagens värld är det nödvändigt att ha tillgång till viktig företagsdata på språng. Men många äldre system erbjuder inte smidig mobil åtkomst, vilket binder anställda till sina skrivbord.
5. Ineffektiv marknadsföring: Utan konkreta insikter skjuter företag i mörkret med sina marknadsföringsinsatser. Det är som att kasta dart med ögonbindel och hoppas på att träffa prick.

Ta reda på hur ett CRM-system löser era problem.

 

Är du nyfiken på CRM?

Använder ni ett CRM-system idag som inte fungerar som ni tänkt er?
Ett system behöver sättas upp och struktureras rätt för att fungera optimalt.

Vi är CRM-specialister på både Dynamics & Salesforce.

Vi svarar gärna på dina funderingar.

Kontakta oss

Fler nyheter & tips

Välkommen Alexander – ny utvecklare i vårt Salesforce-team!

Vi fortsätter att växa inom Salesforce och CRM och välkomnar nu Alexander till teamet! Med flera Salesforce-certifieringar och en bakgrund inom .NET ser han fram emot att hjälpa företag att optimera sina CRM-lösningar. Läs mer om Alexander och hur vi kan stötta er med Salesforce.

Till nyheten

Vi hjälper fler företag i februari - här är listan med nya uppdrag

Vi fortsätter att hjälpa företag att effektivisera och förbättra sina digitala arbetsmiljöer! Under februari har vi fått in nya uppdrag inom SharePoint, Microsoft 365, avtalshantering och IT-säkerhet. Här är en sammanställning:

Till nyheten

Välkommen James – ny SharePoint- och Microsoft 365-specialist på DevCore

Vi välkomnar James till vårt SharePoint-team! Med fokus på intranät och digitala arbetsplatser stärker han upp vårt Microsoft 365-arbete. Läs mer om James och hur vi kan hjälpa er att få ut mer av SharePoint.

Till nyheten

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser