Spara tid genom att automatisera era rapporter - se dem direkt i Salesforce

På ett möte med en kund inom elmaterielsbranschen, kom det fram att de varje månad la många arbetstimmar på att manuellt sammanställa olika typer av försäljningsstatistik, och sedan skicka ut dem till olika personer inom företaget. Här berättar vi hur de med en enkel lösning istället sparar in denna tid.

 

Från excel till automatisering - optimerad försäljningsstatistik

Kunden i fråga är en ledande nordisk elektroniktillverkare som varje månad får in försäljningsrapporter från olika återförsäljare runt om i norden. Rapporterna sammanställdes i excel av en medarbetare som sedan manuellt behövde ta ut adekvat information för olika områden, exempelvis försäljningsstatistik på olika orter, och sedan mejla ut informationen till ett flertal olika personer på bolaget. Detta tog många timmar varje månad.

Från ett vanligt problem för kunden till en enkel lösning

Vi fick reda på ovan problem av en händelse, på ett möte där vi diskuterade deras Salesforce CRM-utveckling. Vi insåg att detta är ju något som vi enkelt kan lösa med Tableau - en visuell analysplattform för att visualisera data. Tableau hjälper även till att avslöja mönster för analys inom business intelligence, vilket gör datan mer begriplig.

“Det är alltid kul att med enkla medel göra väldigt stor nytta för våra kunder. I detta fall har vi sparat in många arbetstimmar för en kund”
/ Carl, projektledare på DevCore.

Visualisera dina nyckeltal med Tableau

Med Tableau ansluter du enkelt en eller flera datakällor, som ERP, CRM, Excel, med mera. Gruppera och visa upp rapporter eller grafer över viktiga nyckeltal. Detta kan sedan enkelt visas upp i Salesforce, helt utan integrationer. Läs mer om Tableau och kundens lösning här.

 

Är du nyfiken på hur du kan automatisera dataanalys och rapportering i Salesforce eller i något annat system?

Vi har lång erfarenhet av Salesforce, CRM, integrationer och rapporter. Vårt Salesforce-team står redo att hjälp dig!

Kontakta oss idag!

Fler nyheter & tips

Nytt uppdrag: diariesystem för effektiv hantering av tiotusentals ärenden

Vi på DevCore är stolta över att ha fått förtroendet att utveckla ett kraftfullt och användarvänligt diariesystem för en av Sveriges statliga myndigheter. När offentlig sektor digitaliseras ökar behovet av moderna, skalbara lösningar för att hantera stora mängder data och dokumentation. Det här systemet ska hantera minst 40 000 ärenden och 150 000 dokument per år – en omfattning som ställer höga krav på både prestanda och säkerhet.

Till nyheten

Funderingar på att byta CRM-konsult, CRM-partner eller CRM-system?

Ett fungerande CRM är avgörande för att skapa starka kundrelationer och driva tillväxt. Men vad gör man om systemet inte räcker till, eller när den nuvarande konsulten eller partnern inte lever upp till förväntningarna? Vi hjälper er att navigera rätt – vare sig det gäller en ny CRM-partner, migrera till ett annat CRM-system eller få expertstöd för att optimera era lösningar.

Till nyheten

Vi låter mustascherna växa och bidragen flöda – tillsammans mot prostatacancer

I november deltar DevCore stolt i Mustaschkampen och ansluter oss till kampen mot prostatacancer. För varje mustasch som växer fram hos oss i teamet under Movember månad, donerar vi 500 kr till Prostatacancerförbundet.

Till nyheten

Kontakta oss. Vi hjälper dig.

+46 (0)8 24 40 30 info@devcore.se

Your web browser is out of date. Update your browser for more security, speed and the best experience on this site.

Update your browser